Case: Uskaltaminen

Kokeilu teettää usein enemmän työtä, mutta tuo usein enemmän tyydytystä.

Olen vuosien varrella tehnyt kymmeniä mainoksia. Joskus on pitänyt tunkea pieneen tilaan tekstiä pienellä kuin pikkelssipurkin ravinneainetaulukkoon, toiste puolestaan yrittää takoa visuaalista eloa kuiviin faktoihin, mutta aina välillä tulee hetkiä, jolloin saan tehdä jotain erikoista.

Tällä kertaa kyseessä oli ensimmäinen oma ilmoitus, ihan siis minusta itsestäni, valokuvaajasta!

Upea tilanne! Vihdoin saatoin heittäytyä tekemiseen ja unohtaa ne kaikki “liikaa tekstiä”, “liian tylsä”, “tässä ei ole koukkua” -ajatukset, joiden kanssa pitää aina taistella, kun ilmoittaja haluaa ottaa saamastaan tilasta kaiken hyödyn irti. Tunsin itseni vapaaksi, jopa helpottuneeksi!

– Ei, ei, paina nyt vaan sitä nappia! Minä sanoin .Jokainen kivi käännetään! – Mutta kun minua väsyttää! Hän sanoi. – Muutama vielä.

Minulla oli logo ja kuvaksi halusin jotain katsojalle helppoa ja nopeasti miellettävää. Ei kun kotistudio pystyyn keskelle olohuonetta ja kuvaamaan!

Minulla on käytettävissäni useita mahdollisuuksia etälaukaisuun, mutta kontakti on tärkeä osa tunnelman luomisen prosessia, joten iltamyöhällä suostuttelin uupuneen puolisoni sekä painamaan laukaisinta että toimimaan henkisenä ponnahduslautana prosessille.

Kontakti ja mukanaolo ovat tärkeitä elementtejä. Kaikkien kanssa ne eivät toimi, mutta omia kuvia otettaessa päätin, että sillä kertaa ei saa jäädä kiinni yrittämisen puutteesta. Osaan olla itsekriittinen ihan liiallisuuksiin asti ja koin, että sen ohi pääseminen ja vapautunut yhteys kennoon olisivat kaksi kuvausprojektin päätavoitetta.

Aina ei heittäytyminen toimi, mutta tällä kertaa pääsin oman ihoni alle. Ja sieltä löytyi jälleen se inspiraatio ja luovuus, mikä tekee kaikesta jälleen isompaa kuin vain työ.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

%d bloggaajaa tykkää tästä: